Lista

Oferta

Ładowanie treści…
Oferta

Kontakt

Ładowanie treści…
Kontakt

Cennik

Ładowanie treści…
Cennik

Zespół diagnostyczny

Zespół Poradni pracuje pod regularną superwizją Superwizora zewnętrznego.

Bogdan Mizerski

Bogdan Mizerski

psycholog, coach, terapeuta
terapia dzieci od 12 r.ż., coaching, konsultacje, szkolenia

email: bogdan.mizerski@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, dyplomowany coach. Ukończył 12-miesięczne szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Ukończył roczne, podyplomowe studia na kierunku Coaching Profesjonalny. Szkolił się m.in. w zakresie: diagnozowania i prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD, zaburzeniami lękowymi, depresją, PTSD, niską samooceną, problemami z zachowaniem, zaburzeniami zachowania (u nastolatków), zaburzeniami odżywiania, tikami, OCD oraz wspierania rodziców w procesie terapii dzieci, pokonywania oporu nastolatka, pracy z dzieckiem krzywdzonym, zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci. Założyciel portalu i forum ADHD.org.pl, administrator i ekspert na forach dotyczących zaburzeń neurorozwojowych. Organizator grup wsparcia dla rodziców dzieci z ADHD i innymi trudnościami wychowawczymi, wykładowca szkoleń dla rodziców i opiekunów dzieci z ADHD i zespołem Aspergera oraz zaburzeń pokrewnych. Wieloletni praktyk w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z ADHD, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi. Pasjonat nauki i psychologii ewolucyjnej. Autor wielu wypowiedzi w TVP, TVN, Polsat News, TOK FM. Autor badań dotyczących specyficznych umiejętności i predyspozycji nastolatków z ADHD. Informatyk z dużym stażem w budowie aplikacji, administracji systemów informatycznych, systemów operacyjnych i baz danych. W Fundacji SAVANT prowadzi: terapię psychologiczną młodzieży, coaching dla młodzieży i dorosłych, treningi umiejętności społecznych, szkolenia dla szkół, warsztaty dla rodziców i kadry pedagogicznej, udziela konsultacji dla rodziców i nauczycieli. Specjalizuje się w pracy z dziećmi od 10 r.ż., młodzieżą i dorosłymi. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Kontakt: bogdan.mizerski@savant.org.pl

Olga Stępień

Olga Stępień

psycholożka, diagnostka, trenerka TUS
diagnoza psychologiczna, TUS

email: olga.stepien@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych TUS, Diagnosta Absolwentka Psychologii o specjalności Psychologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odbyła roczne Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Posiada Certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych TUS. Ma uprawnienia diagnostyczne do stosowania: => Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 => protokołu obserwacji ADOS-2 oraz specjalistycznej baterii diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18 oraz tzw. gdańskich baterii testów B7/9, B10/12, B13/15 oraz B16+. Doświadczenie zdobywała prowadząc Grupowe Treningi Umiejętności Społecznych dla dzieci z diagnozą autyzmu, zespołu Aspergera i ADHD, a także prowadząc indywidualne konsultacje psychologicznych w Fundacji Terapeutycznej. Stale pogłębia swoją wiedzę poprzez udział w szkoleniach i konferencjach. Jest w trakcie studiów podyplomowych w kierunku wykształcenia pedagogicznego. Współautorka artykułu naukowego pt. „Styl więzi, empatia i kody moralne jako predyktory postaw względem zachowań seksualnych okresu dzieciństwa” opublikowanego w czasopiśmie Psychologia Rozwojowa. Na co dzień współpracuje z Poradnią Zdrowia Psychicznego, gdzie prowadzi konsultacje z dziećmi od 4 roku życia. Pracuje z dziećmi doświadczającymi trudności w radzeniu sobie z emocjami, stresem, nawiązywaniem i podtrzymywaniem relacji rówieśniczych oraz innymi umiejętnościami społecznymi. W Fundacji SAVANT prowadzi Treningi Umiejętności Społecznych. Diagnozuje pod kątem spektrum autyzmu i ADHD. Do każdego Pacjenta podchodzi indywidualnie, dostosowując metody pracy do jego potrzeb. Dba o to, aby na wizytach każdy czuł się bezpiecznie, a atmosfera była przyjemna. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Zofia Bychowska

Zofia Bychowska

psycholożka, trenerka TUS
Trening Umiejętności Społecznych, diagnozy

email: zofia.bychowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji

Psycholożka, Trenerka Umiejętności Społecznych (TUS) Absolwentka Psychologii o specjalności Psychologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Trenerka Umiejętności Społecznych TUS dla grup wiekowych 7-13 lat. Doświadczenie zdobywała jako wychowawczyni na koloniach dla dzieci w wieku 8-15 lat, w tym na specjalistycznych turnusach terapeutycznych. Praktyki odbywała w Stowarzyszeniu Terapeutów, gdzie zajmowała się wsparciem dorosłych osób ze spektrum autyzmu. Odbyła praktyki w Poradni Zdrowia Psychicznego Harmonia Grupy Luxmed, zajmując się diagnozą i postępowaniem z osobami transpłciowymi i niebinarnymi. Ukończyła także Letnią Szkołę Trenerów Zdrowia Psychicznego, organizowaną we współpracy z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Obecnie jest w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego i planuje podjąć studia podyplomowe z zakresu diagnozy psychologicznej, by poszerzać swoje kompetencje w tym zakresie. Interesuje ją tematyka diagnozy zaburzeń neurorozwojowych, szczególnie wśród osób dorosłych, kobiet i dziewcząt. W wolnym czasie fanka kuchni azjatyckiej, robótek ręcznych oraz gier wszelkiego rodzaju. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Diagnoza psychologiczna ADHD i ASD

pierwszy krok do lepszego zrozumienia siebie

Dlaczego diagnoza jest ważna?

Zrozumienie siebie to klucz do pełniejszego życia. Jeśli Ty lub Twoje dziecko doświadczacie trudności związanych z koncentracją, regulacją emocji, funkcjonowaniem społecznym czy codziennymi obowiązkami, diagnoza psychologiczna może pomóc w znalezieniu odpowiedzi.

ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) oraz ASD (zaburzenia ze spektrum autyzmu) to neuroatypowe profile funkcjonowania, które wpływają na sposób myślenia, odczuwania i reagowania na otoczenie. Wczesne rozpoznanie i zrozumienie własnych mocnych stron oraz wyzwań otwiera drogę do skutecznego wsparcia i rozwoju.

Jak wygląda proces diagnozy?

Diagnoza ADHD i ASD to nie tylko testy, ale przede wszystkim wnikliwa analiza sposobu funkcjonowania danej osoby. W naszej fundacji stawiamy na indywidualne podejście, dostosowane do potrzeb każdej osoby. Proces diagnozy obejmuje:

Szczegółowy wywiad psychologiczny

rozmowa z osobą diagnozowaną (lub jej opiekunami w przypadku dzieci), dotycząca codziennego funkcjonowania, emocji i relacji społecznych.

Kwestionariusze i testy psychologiczne

Narzędzia standaryzowane, które pomagają w obiektywnej ocenie trudności i mocnych stron. Używamy, między innymi, arkusze DIVA 5 oraz test MOXO.

Obserwacja zachowania

analiza reakcji w różnych sytuacjach, co pozwala dostrzec subtelne cechy ADHD lub ASD.

Konsultacja specjalistyczna

omówienie wyników i dalszych kroków, takich jak rekomendacje dotyczące wsparcia, terapii czy strategii funkcjonowania.

Często zadawane pytania

Kiedy warto rozważyć diagnozę ADHD lub ASD?

Jeśli Ty lub Twoje dziecko doświadczacie trudności związanych z koncentracją, regulacją emocji, funkcjonowaniem społecznym, komunikacją lub codziennymi obowiązkami, warto skonsultować się ze specjalistą. Diagnoza może pomóc w lepszym zrozumieniu swoich mocnych stron i wyzwań oraz w uzyskaniu odpowiedniego wsparcia.

Jak wygląda proces diagnozy?

Proces diagnozy składa się z kilku etapów:
🔹 Wywiad psychologiczny – rozmowa z osobą diagnozowaną i/lub jej opiekunami
🔹 Kwestionariusze i testy – ocena funkcjonowania poznawczego i społecznego
🔹 Obserwacja zachowania – analiza reakcji w różnych sytuacjach
🔹 Konsultacja wyników – omówienie diagnozy i dalszych kroków

Całość może wymagać kilku spotkań, a czas trwania zależy od indywidualnej sytuacji.

Czy diagnoza ADHD lub ASD jest dostępna tylko dla dzieci?

Nie. ADHD i ASD występują zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Wiele osób dowiaduje się o swojej neuroatypowości dopiero w wieku dorosłym, co pozwala im lepiej zrozumieć swoje wcześniejsze doświadczenia i znaleźć skuteczne strategie funkcjonowania.

Czy diagnoza oznacza konieczność leczenia farmakologicznego?

Nie, diagnoza nie oznacza automatycznie konieczności stosowania leków. Wiele osób korzysta z terapii psychologicznej, strategii samoregulacji czy zmian w środowisku (np. dostosowania w szkole lub pracy). Decyzja o ewentualnym leczeniu farmakologicznym podejmowana jest indywidualnie z lekarzem psychiatrą.

Co to jest arkusz DIVA – 5?

(Diagnostic Interview for ADHD in Adults, version 5) to standaryzowany arkusz diagnostyczny służący do oceny objawów ADHD u osób dorosłych. Jest to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi wspierających diagnostykę zgodnie z kryteriami zawartymi w DSM-5 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition).

Co to jest test MOXO?

(MOXO Continuous Performance Test – MOXO-CPT) to neuropsychologiczny test komputerowy stosowany głównie w diagnostyce ADHD u dzieci, młodzieży i dorosłych. Jego celem jest obiektywna ocena kluczowych funkcji poznawczych związanych z uwagą oraz impulsywnością.

Jakie są korzyści z uzyskania diagnozy?

Lepsze zrozumienie siebie i swojego funkcjonowania
Możliwość uzyskania dostosowań w szkole lub pracy
Wsparcie terapeutyczne i edukacyjne dostosowane do potrzeb
Odkrycie mocnych stron i potencjału

Czy diagnoza jest na całe życie?

Tak, ale nie oznacza to ograniczeń. ADHD i ASD to neuroatypowe sposoby funkcjonowania, które nie „znikają” z wiekiem, ale można nauczyć się z nimi żyć w sposób satysfakcjonujący i pełen możliwości.

Gdzie mogę zgłosić się na diagnozę?

Jeśli rozważasz diagnozę, skontaktuj się z nami! W fundacji SAVANT oferujemy profesjonalne wsparcie diagnostyczne i poradnictwo.

Jak można skontaktować się z nami?

Wszystkie informacje znajdziesz na stronie: Kontakt