Oferta
Oferta
Kontakt
Kontakt
Cennik
Cennik
Zespół diagnostyczny
Zespół Poradni pracuje pod regularną superwizją Superwizora zewnętrznego.

Bogdan Mizerski
psycholog, coach, terapeutaterapia dzieci od 12 r.ż., coaching, konsultacje, szkolenia
email: bogdan.mizerski@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji
Psycholog, dyplomowany coach. Ukończył 12-miesięczne szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Ukończył roczne, podyplomowe studia na kierunku Coaching Profesjonalny. Szkolił się m.in. w zakresie: diagnozowania i prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, ADHD, zaburzeniami lękowymi, depresją, PTSD, niską samooceną, problemami z zachowaniem, zaburzeniami zachowania (u nastolatków), zaburzeniami odżywiania, tikami, OCD oraz wspierania rodziców w procesie terapii dzieci, pokonywania oporu nastolatka, pracy z dzieckiem krzywdzonym, zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci. Założyciel portalu i forum ADHD.org.pl, administrator i ekspert na forach dotyczących zaburzeń neurorozwojowych. Organizator grup wsparcia dla rodziców dzieci z ADHD i innymi trudnościami wychowawczymi, wykładowca szkoleń dla rodziców i opiekunów dzieci z ADHD i zespołem Aspergera oraz zaburzeń pokrewnych. Wieloletni praktyk w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z ADHD, zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi. Pasjonat nauki i psychologii ewolucyjnej. Autor wielu wypowiedzi w TVP, TVN, Polsat News, TOK FM. Autor badań dotyczących specyficznych umiejętności i predyspozycji nastolatków z ADHD. Informatyk z dużym stażem w budowie aplikacji, administracji systemów informatycznych, systemów operacyjnych i baz danych. W Fundacji SAVANT prowadzi: terapię psychologiczną młodzieży, coaching dla młodzieży i dorosłych, treningi umiejętności społecznych, szkolenia dla szkół, warsztaty dla rodziców i kadry pedagogicznej, udziela konsultacji dla rodziców i nauczycieli. Specjalizuje się w pracy z dziećmi od 10 r.ż., młodzieżą i dorosłymi. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Kontakt: bogdan.mizerski@savant.org.pl

Olga Stępień
psycholożka, diagnostka, trenerka TUSdiagnoza psychologiczna, TUS
email: olga.stepien@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji
Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych TUS, Diagnosta Absolwentka Psychologii o specjalności Psychologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odbyła roczne Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Posiada Certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych TUS. Ma uprawnienia diagnostyczne do stosowania: => Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 => protokołu obserwacji ADOS-2 oraz specjalistycznej baterii diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18 oraz tzw. gdańskich baterii testów B7/9, B10/12, B13/15 oraz B16+. Doświadczenie zdobywała prowadząc Grupowe Treningi Umiejętności Społecznych dla dzieci z diagnozą autyzmu, zespołu Aspergera i ADHD, a także prowadząc indywidualne konsultacje psychologicznych w Fundacji Terapeutycznej. Stale pogłębia swoją wiedzę poprzez udział w szkoleniach i konferencjach. Jest w trakcie studiów podyplomowych w kierunku wykształcenia pedagogicznego. Współautorka artykułu naukowego pt. „Styl więzi, empatia i kody moralne jako predyktory postaw względem zachowań seksualnych okresu dzieciństwa” opublikowanego w czasopiśmie Psychologia Rozwojowa. Na co dzień współpracuje z Poradnią Zdrowia Psychicznego, gdzie prowadzi konsultacje z dziećmi od 4 roku życia. Pracuje z dziećmi doświadczającymi trudności w radzeniu sobie z emocjami, stresem, nawiązywaniem i podtrzymywaniem relacji rówieśniczych oraz innymi umiejętnościami społecznymi. W Fundacji SAVANT prowadzi Treningi Umiejętności Społecznych. Diagnozuje pod kątem spektrum autyzmu i ADHD. Do każdego Pacjenta podchodzi indywidualnie, dostosowując metody pracy do jego potrzeb. Dba o to, aby na wizytach każdy czuł się bezpiecznie, a atmosfera była przyjemna. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Zofia Bychowska
psycholożka, trenerka TUSTrening Umiejętności Społecznych, diagnozy
email: zofia.bychowska@fundacja.savant.org.pl
Więcej informacji
Psycholożka, Trenerka Umiejętności Społecznych (TUS) Absolwentka Psychologii o specjalności Psychologia Kliniczna na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Trenerka Umiejętności Społecznych TUS dla grup wiekowych 7-13 lat. Doświadczenie zdobywała jako wychowawczyni na koloniach dla dzieci w wieku 8-15 lat, w tym na specjalistycznych turnusach terapeutycznych. Praktyki odbywała w Stowarzyszeniu Terapeutów, gdzie zajmowała się wsparciem dorosłych osób ze spektrum autyzmu. Odbyła praktyki w Poradni Zdrowia Psychicznego Harmonia Grupy Luxmed, zajmując się diagnozą i postępowaniem z osobami transpłciowymi i niebinarnymi. Ukończyła także Letnią Szkołę Trenerów Zdrowia Psychicznego, organizowaną we współpracy z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Obecnie jest w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego i planuje podjąć studia podyplomowe z zakresu diagnozy psychologicznej, by poszerzać swoje kompetencje w tym zakresie. Interesuje ją tematyka diagnozy zaburzeń neurorozwojowych, szczególnie wśród osób dorosłych, kobiet i dziewcząt. W wolnym czasie fanka kuchni azjatyckiej, robótek ręcznych oraz gier wszelkiego rodzaju. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
Diagnoza psychologiczna ADHD i ASD

pierwszy krok do lepszego zrozumienia siebie
Dlaczego diagnoza jest ważna?
Zrozumienie siebie to klucz do pełniejszego życia. Jeśli Ty lub Twoje dziecko doświadczacie trudności związanych z koncentracją, regulacją emocji, funkcjonowaniem społecznym czy codziennymi obowiązkami, diagnoza psychologiczna może pomóc w znalezieniu odpowiedzi.
ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) oraz ASD (zaburzenia ze spektrum autyzmu) to neuroatypowe profile funkcjonowania, które wpływają na sposób myślenia, odczuwania i reagowania na otoczenie. Wczesne rozpoznanie i zrozumienie własnych mocnych stron oraz wyzwań otwiera drogę do skutecznego wsparcia i rozwoju.
Jak wygląda proces diagnozy?
Diagnoza ADHD i ASD to nie tylko testy, ale przede wszystkim wnikliwa analiza sposobu funkcjonowania danej osoby. W naszej fundacji stawiamy na indywidualne podejście, dostosowane do potrzeb każdej osoby. Proces diagnozy obejmuje:
Szczegółowy wywiad psychologiczny
rozmowa z osobą diagnozowaną (lub jej opiekunami w przypadku dzieci), dotycząca codziennego funkcjonowania, emocji i relacji społecznych.
Kwestionariusze i testy psychologiczne
Narzędzia standaryzowane, które pomagają w obiektywnej ocenie trudności i mocnych stron. Używamy, między innymi, arkusze DIVA 5 oraz test MOXO.
Obserwacja zachowania
analiza reakcji w różnych sytuacjach, co pozwala dostrzec subtelne cechy ADHD lub ASD.
Konsultacja specjalistyczna
omówienie wyników i dalszych kroków, takich jak rekomendacje dotyczące wsparcia, terapii czy strategii funkcjonowania.

Często zadawane pytania
Kiedy warto rozważyć diagnozę ADHD lub ASD?
Jeśli Ty lub Twoje dziecko doświadczacie trudności związanych z koncentracją, regulacją emocji, funkcjonowaniem społecznym, komunikacją lub codziennymi obowiązkami, warto skonsultować się ze specjalistą. Diagnoza może pomóc w lepszym zrozumieniu swoich mocnych stron i wyzwań oraz w uzyskaniu odpowiedniego wsparcia.
Jak wygląda proces diagnozy?
Proces diagnozy składa się z kilku etapów:
🔹 Wywiad psychologiczny – rozmowa z osobą diagnozowaną i/lub jej opiekunami
🔹 Kwestionariusze i testy – ocena funkcjonowania poznawczego i społecznego
🔹 Obserwacja zachowania – analiza reakcji w różnych sytuacjach
🔹 Konsultacja wyników – omówienie diagnozy i dalszych kroków
Całość może wymagać kilku spotkań, a czas trwania zależy od indywidualnej sytuacji.
Czy diagnoza ADHD lub ASD jest dostępna tylko dla dzieci?
Nie. ADHD i ASD występują zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Wiele osób dowiaduje się o swojej neuroatypowości dopiero w wieku dorosłym, co pozwala im lepiej zrozumieć swoje wcześniejsze doświadczenia i znaleźć skuteczne strategie funkcjonowania.
Czy diagnoza oznacza konieczność leczenia farmakologicznego?
Nie, diagnoza nie oznacza automatycznie konieczności stosowania leków. Wiele osób korzysta z terapii psychologicznej, strategii samoregulacji czy zmian w środowisku (np. dostosowania w szkole lub pracy). Decyzja o ewentualnym leczeniu farmakologicznym podejmowana jest indywidualnie z lekarzem psychiatrą.
Co to jest arkusz DIVA – 5?
(Diagnostic Interview for ADHD in Adults, version 5) to standaryzowany arkusz diagnostyczny służący do oceny objawów ADHD u osób dorosłych. Jest to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi wspierających diagnostykę zgodnie z kryteriami zawartymi w DSM-5 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition).
Co to jest test MOXO?
(MOXO Continuous Performance Test – MOXO-CPT) to neuropsychologiczny test komputerowy stosowany głównie w diagnostyce ADHD u dzieci, młodzieży i dorosłych. Jego celem jest obiektywna ocena kluczowych funkcji poznawczych związanych z uwagą oraz impulsywnością.
Jakie są korzyści z uzyskania diagnozy?
Lepsze zrozumienie siebie i swojego funkcjonowania
Możliwość uzyskania dostosowań w szkole lub pracy
Wsparcie terapeutyczne i edukacyjne dostosowane do potrzeb
Odkrycie mocnych stron i potencjału
Czy diagnoza jest na całe życie?
Tak, ale nie oznacza to ograniczeń. ADHD i ASD to neuroatypowe sposoby funkcjonowania, które nie „znikają” z wiekiem, ale można nauczyć się z nimi żyć w sposób satysfakcjonujący i pełen możliwości.
Gdzie mogę zgłosić się na diagnozę?
Jeśli rozważasz diagnozę, skontaktuj się z nami! W fundacji SAVANT oferujemy profesjonalne wsparcie diagnostyczne i poradnictwo.
Jak można skontaktować się z nami?
Wszystkie informacje znajdziesz na stronie: Kontakt